Abone kapma yarışında tüketici şaşkına döndü!.

Numara taşınabilirliğinin ardından gsm şirketleri arasındaki abone savaşı vatandaşın kafasını karıştırdı. Abone kapmak için operatörlerin ard arda yaptıkları kampanyaların daha açık olması için harekete geçen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), tarifelerde sadeleşme ve standart için harekete geçti.

BTK’nın ilk belirlediği standart, kampanya duyuru ve reklamlarında konuşma ücretlerine, vergilerin dahil edilmesi olacak.

Türkiye’de, cep telefonu abone sayısı 70 milyon sınırına dayandı. BTK’dan edinilen bilgiye göre 3 operatörün, bu amaçla gerçekleştirilmiş halen 1000 düzeyinde kampanyası bulunuyor. Abonelerin, takip edemeyeceği hızla değişen, birbirini takip eden kampanyalar, kullanıcılarda kafa karışıklığına ve soru işaretlerine yol açıyor.

Abonelerden, bu gerekçeyle gelen şikayetler üzerine BTK, kampanyalara standart getirmek üzere harekete geçti. BTK’nın, üzerinde çalıştığı standartlar şöyle:  Operatörler kampanyalarınınetleştirecek ve elemeden geçirecek.  Kampanyalar ve tarifeler abonelerin açıkca anlayacağı biçimde duyurulacak.  Operatörler, kampanya reklam ya da duyurularında KDV ve Özel İletişim Vergisi’ne dikkat edecek.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: